Ďas

Z Minecraft Wiki
Ďas
Ďas.gif
Životy

10 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Síla útoku

Záleží na vzdálenosti
Maximalní zranění od exploze:
17 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)

Generace

Kdekoli v netheru i ve světlém prostoru. Potřebuje alespoň 5x4x5 bloků.

Kořist

Gunpowder
(0-2) po smrti.

Ghast Tear
(0-1) po smrti.

Internal ID

56

Entity ID

Ghast

Ďas je velice rozměrné stvoření, který vypadá jako medůza vznášející se ve vzduchu. Z úst střílí výbušné ohnivé koule. Jeho tělo je tvořeno velkou krychlí s devíti chapadly, které visí směrem dolů. Poprvé se objevil v aktualizaci Halloween. Ďas se může generovat kdekoliv v Netheru, pokud má dostatek prostoru a nehrajete na Mírumilovnou obtížnost.

Charakter[editovat | editovat zdroj]

Běžně poletuje v rozměrných jeskyních Netheru. Ústa i oči má zavřené a otvírá je pouze při útoku. Vydává zvuky podobné šumu fotografování a hlasitému křičení. Zvuky, které Ďas vydává jsou stejně hlasité, ať už je vedle vás, či několik desítek bloků od vás.

Na rozdíl od většiny jiných agresivních stvoření, ďas oběti nepronásleduje - a proto se nesnaží přiblížit k hráči. Ve srovnání s jinými stvořeními má ďas velmi dlouhý dohled a může zaměřit hráče až na 100 bloků. Když hráč přijde do vzdálenosti asi 16-ti bloků, ďas se bude pokoušet stoupat výš.

Výbušné střely ďasů[editovat | editovat zdroj]

Ohnivé koule ďasů nejsou přitahovány gravitací a letí po přímce dokud nenarazí. Jejich výbuchy mohou být často slyšet bez možnosti je vidět. Zblízka je to nejsilnější útok mezi stvořeními v minecraftu, spolu s výbuchem syčáka. Přímý zásah od ďasa do 20 bloků ubírá celý život, ale poškození se snižuje zároveň se vzdáleností. Střela je poměrně pomalá a lze ji odrazit např. mečem. Výbuch je také relativně slabý, například cihly není schopný zničit. Když se střely dvou ďasů střetnou, jedna vybuchne a druhá pokračuje nahodilým směrem.

Ohnivá koule ďasů. Zde je možné vidět, jak vypadala před verzí 1.9 a po ní.