Žebřík

Z Minecraft Wiki
Žebřík
Ladder.png

Průhlednost

Ano

Svítivost

Ne

Odolnost proti výbuchu

?

Tool

Any tool

Obnovitelné

Ano

Seskupitelné

Ano (64)

Flammable

No

Drops

Itself

Data value

dec: 65 hex: 41 bin: 1000001

Name

žebřík

Notchface.png Někdy jsou fanoušci taky v právu. Jako v případu žebříků. Já jsem nechtěl žebříky v minecraftu. Nejsou zábavné. Nejsou zábavné ani v minecraftu. Ale je to velmi dobrý nástroj. Je to snadná cesta jak se dostat nahoru bez schodů. A tak jsem je přidal, protože mě fanoušci přesvědčili.
Notch[1]

Žebříky jsou dřevěné bloky používané pro lezení dolu nebo nahoru. Dají se umístit pouze na stranu ostatních pevných bloků.

Výskyt[editovat | editovat zdroj]

Žebříky se přirozeně vyskytují v knihovnách pevností a ve vesnicích, konkrétně ve vysokých budovách, které mají plot.

Výroba[editovat | editovat zdroj]

Ingredience Vstup » Výstup
Tyčka

Umístění[editovat | editovat zdroj]

Žebříky se nedají umístit na sklo, listí, led a světlit. Stejně jako louče žebříky zabírají celý blok vedle bloku, na kterém jsou umístěny. Vzdorují lávě, a tak mohou být použity místo skla při osvětlení. Když hráč položí žebřík do lávy nebo vody a není u něho nějaký průhledný blok, je zde vzduchová kapsa, ale neviditelná.

Použití[editovat | editovat zdroj]

  • Žebříky poskytují bezpečné přistání po volném pádu. Při kontaktu s žebříkem je rychlost snížena na normální zcela okamžitě. Musíme si dát pozor, abychom nespadli přímo na žebřík, ale vedle žebříku.
  • Při držení shiftu se žebříku držíte a zamezujete riziko spadnutí.
  • Všichni mobové mohou lézt po žebříku, ale po stejné cestě jako hráč (když ho chtějí zabít). Nepočítejte s tím, že uvidíte moba, který ze své vlastní vůle leze po žebříku; na to jsou mobové dost hloupí.

Jak fungují žebříky[editovat | editovat zdroj]

Žebřík začne fungovat, když je hráčova spodní polovina v bloku, kde je žebřík.

  • Když hráč tlačí proti zdi, jde nahoru.
    • V šachtě 1x1 může hráč jít různými směry a vždy půjde nahoru.
  • Když se hráč pohybuje kolmo k žebříku, půjde nahoru, ale brzy z žebříku spadne.
  • Při sestupování po žebříku je hráčova rychlost snížena na ,,sestupovací rychlost.
  • Když je hráč uvnitř bloku, kde je žebřík, tření je zde stejné jako u ledu.

Ladder/video

Infdev
June 7, 2010Přidány žebříky. Notch řekl, že nechtěl žebříky v minecraftu, ale přesvědčili ho fanoušci.[1]
Beta
1.4Zmáčknutím tlačítka shift se hráčův pohyb zastaví.
1.5Hráč již nemůže vylézt po neúplných žebřících (žebříky rozmístěné každý druhý blok). Při vyrábění žebříků se dají udělat dva žebříky místo dosavadních třech.
1.6Žebříky nemůžou být dány na světlit.
Official release
12w01aOdstraněny kolize pro žebřík s blokem.
12w03aZnovu přidány kolize pro žebřík s blokem.
1.2 Preview
Recept teď produkuje tři žebříky na sedm tyček místo předchozích dvou.
12w38aPřidán zvuk pro lezení na žebříku.
13w02aPřidány Úmrtní zprávy pro žebříky: "Hráč spadl ze žebříku"

Otázky[editovat | editovat zdroj]

Issues relating to “Žebřík” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Podrobnosti[editovat | editovat zdroj]

  • Dostat se z podloží až na střechu nebe zabere asi 110 sekund (necelé dvě minuty). Můžete si to ověřit zde.
  • Když dáte vodu na místo, kde je žebřík, bez dalšího přidaného místa, voda žebřík přesune a vy ho již nedostanete zpět.
  • Je možné použít žebříky jeden blok vzdálené v rohu, při umístění každého ostatního žebříku na ostatní stranu rohu. Toto je těžká metoda, ale funguje!
  • Při podržení mezerníku může hráč stále používat vodní výtah, i když je každý druhý blok žebřík.
  • Když se na žebříku zastavíte a položíte zde ceduli, tak z něj při editování cedule nespadnete. Toto nefunguje ve hře pro více hráčů, protože hra není zastavena.
  • Kdybyste se pokoušeli dát žebřík na další žebřík, je možné, že se postaví někde blízko žebříku.
  • Žebřík můžete zničit i když jste na něm. Podržíte shift a kopete, ale kopání se často resetuje.
  • Pokud jste na žebříku, umístíte blok, a pak se ho budete pokoušet zničit, bude to pomalé, jako kdybyste ho rozbíjeli pod vodou. Zjevně proto, že jste se na žebříku drželi jednou rukou.
  • Na rozdíl od chůze vás nezpomalí jezení jídla na žebříku.
  • Žebřík je viditelný pouze z přední strany, jak je viditelné v některých pevnostech, kde se žebříky vyskytují bez bloku za nimi. Na rozdíl od psího vína se po něm ale dá lézt i potom.
  • Stejně jako psí víno vás žebříky zpomalí, když procházíte blokem, ve kterém je žebřík.
  • Steně jako dřevěné dveře nejsou žebříky hořlavé, ani nemohou být použity jako palivo.

References[editovat | editovat zdroj]