Diamantové ložisko

Z Minecraft Wiki
Diamantové ložisko
Diamantové ložisko.png
Diamantové ložisko
Průhlednost

Ne

Svítivost

Ne

Odolnost proti výbuchu

?

Tool

Obnovitelné

Ne

Seskupitelné

Ano (64)

Flammable

No

Drops

Itself

Data value

dec: 56 hex: 38 bin: 111000

Name

diamantové_ložisko

Soubor:2012-01-28 18.35.00.png
Přirozená diamantová žíla

Diamantový Kámen je považován za jeden z nejcennějších a nejobtížněji dosažitelných bloků ve hře.

Může být vytěžen železným nebo diamantovým krumpáčem za účelem získání diamantu. Diamantový kámen můžete získat použitím enchantu Silk Touch na krumpáči. Potom můžete použít diamantový kámen jako past na zloděje nebo jako dekoraci. Dále si jej můžete nechat na později, abyste z něj enchantem Fortune získali více diamantů.

Použití[editovat | editovat zdroj]

Diamanty jsou používány k výrobě lopat, krumpáčů, seker, mečů, motyk a brnění té nejvyšší kvality. Jsou také klíčovou surovinou při výrobě jukeboxů, diamantových bloků a očarovávacích stolů.

Tavení[editovat | editovat zdroj]

Ingredience Vstup » Výstup
Diamantový Kámen
Diamantové ložisko
Uhlí

Diamant

Poznámka: Vytěžením diamantového kamene lze získat diamant přímo a není třeba tavení.

Hledání[editovat | editovat zdroj]

Diamantový kámen lze najít v žílách o 1 až 10 blocích (někdy i více kumulací žil).

Diamanty se vyskytují pouze ve spodních 16 vrstvách mapy (souřadnice y).

  • Vrstvy 2 až 16 obsahují 0.1276% diamantů.
  • Teoreticky se nachází v jednom špalku (chunku) 3.097 diamantu.
  • Před vykopáním diamantu se ujistěte, že se nenachází nad lávou, jinak se spálí a s ním možná i vy, pokud na něm při těžbě stojíte.
  • Je lepší použít při těžbě krumpáč s enchantem fortune. Může vám zajistit až 4 diamanty z jednoho diamantového kamene (s enchantem Fortune III).

Mimo jiné[editovat | editovat zdroj]

  • Když byl diamant zaveden do hry, jmenoval se smaragd.
  • Je jednodušší najít diamanty v jeskyních a prázdných jezerech lávy, protože je zde více viditelného povrchu, než ve vytěžených chodbách.
  • Před verzí Beta 1.6 se nacházelo na jihovýchodě od souřadnic x:0 a z:0 o 50% diamantů víc, než na severozápadě od těchto souřadnic.
  • Někdy se rudy v žilách nedotýkají stranami, ale pouze body nebo hranami a nejsou tak vidět. Z toho důvodu se vyplatí těžit okolo rudy. Tímto se také ujistíte, že se poblíž nenachází láva, do které by ruda případně spadla.
  • Diamanty jsou považovány za nejvzácnější předměty ve hře, ačkoliv ve verzi 1.6 byl jíl vzácnější z důvodu chyby ve hře.
  • Když najdete špalek, ve kterém se generují slizunové, a děláte zde větší místnost, je to také výhodný způsob hledání diamantů, jestliže kopete níže u podložní horniny.
  • Diamanty se vždy generují v žílách po 2 a více, ale často jsou některé nahrazeny jeskyní.