End

Z Minecraft Wiki
A view of the central End island. The ender dragon can be seen flying around obsidian pillars, with several endermen standing around underneath.
Part of the outer islands of the End. An End City is visible.

The End (v překladu Konec) je poslední dimenzí in Minecraftu.

Vstup do Endu[editovat | editovat zdroj]

Soubor:Screen shot 2011-10-13 at 11.17.14 PM.png
An activated End Portal found in a pevnost.

Aby se dostal do Endu,musí hráč najít, opravit, a reaktivovat portál do Endu, který se nachází ve pevnostech.

Aktivovaný portál okamžitě umožní hráči dostat se do Endu.

Prostředí[editovat | editovat zdroj]

End se zkládá z jednoho hlavního ostrova obklopeného mnoha menším, přičemž se všechny skládají z end stonu. Mezera mezi hlavním menšími ostrovy činí zhruba 1000 bloků.

Nebe bez hvězd i Void se skládají z prázdné, statické šablony.Cyklus dne a noci podobně jako v Netheru neexistuje,a je nahrazen nepřetržitým tlumeným světlem.

Většina předmětů a bloků v Endu funguje stejně jako v Overworldu, s několika výjimkami jako:

  • Postele stejně jako v Netheru explodují a hoří když se je hráč pokusí použít.
  • Láva stejně jako v Netheru teče rychleji, ale jenom 3 bloky daleko (stejně jako v normálním světě).
    • Voda teče stejně rychle jako v Overworldu.
  • Kompasy a hodiny v Endu podobně jako v Netheru nefungují.
  • Mapy vyrobené v Endu ukazují stejně šedý a červený obraz jako v Netheru.
    • Ukazatel směru zde přesto ukazuje správnou orientaci.
  • Portály do Netheru se v Endu neaktivují.
  • Podloží zde hoří do nekonečna, ale oheň se nerozšiřuje na okolní bloky podloží.

Hlavní ostrov[editovat | editovat zdroj]

Každý hráč začne svoje dobrodružství v Endu právě zde. Hráč se objeví na souřadnicích X=100, Y=49, Z=0, přičemž se bude dívat na západ a bude stát na obsidiánové plošině o rozměrech 5×5×1, přičemž plošina samotná se obvykle nachází v nebo na ostrově, někdy i vně ostrova.

Jakmile se hráč ocitne v Endu, zbývají pouze dvě cesty zpět: porazit ender draka nebo zemřít. Drak se zde přirozeně objevujue a létá okolo množství obsidiánovych pilířů, které se vykytují zhruba v kruhu. Na vrcholu každého z těchto pilířů leží ender krystal. Některé z nich jsou chráněny mřížemi.

Po poražení ender drak exploduje a vypadne z něj 70 úrovní, a vytvoří se pod ním hlavní portál a portál na okolní ostrovy (viz níže). Na vrcholu portálu do Overworldu leži dračí vejce. Po drakově porážce může být drak respawnován do nekonečna položením čtyř ender krystalů na hlavní portál.

A render of the inner and outer islands.

Když hráč vstoupí do hlavního portálu, objeví se "báseň Endu" a titulky, společně s "dohráním" Minecraftu a achievementem/trofejí "The End." . Hráč se poté respawne v Overworldu a může se vrátit do Endu přes ten samý portál; End zůstane ve stejném stavu v jakém ho hráč opustil.

Okolní ostrovy[editovat | editovat zdroj]

Když hráč vstoupí do portálu do okolních ostrovů, které se generují, je okamžitě teleportován přes 1000 bloků daleko do okolních ostrovů v Endu. Do těchto portálů je možné se dostat pouze zkrz strefení se do 1x1 díry mezi bedrockem ender perlou nebo elytrou.

Tyto ostrovy se generují do nekonečna, přičemž na povrchu se objevují lesy chorus stromů které se dají zbírat pro jejich plody. Někdy se zde objevují i end města ,ve kterých se dají najít velmi vzácné předměty, včetně elytry a dračí hlavy.

Mobové[editovat | editovat zdroj]

End je domovem pouze pro 3 moby. Endermani se objevují po celém Endu. Drak se přírodně objevuje pouze na hlavním ostrově, ale mohou být respawnováni položením 4 ender krystalů na každou stranu portálu. Shulkeři se objevují pouze na okolních ostrovech uvnitř end měst a nerespawnují se. Ostaní mobové, kromě bossů, mohou být posláni do Endu zkrz End portál.

EndermanFace.png ShulkerFace.png Enderdragon Face.png
Enderman Shulker Ender Drak

Credits[editovat | editovat zdroj]

(doplnit tabulky o blocích, achivementech a historii Endu)