End

Z Minecraft Wiki
A view of the central End island. The ender dragon can be seen flying around obsidian pillars, with several endermen standing around underneath.
Soubor:New End 15w31b.png
Part of the outer islands of the End. An End City is visible.

The End je poslední dimenzí v Minecraftu.

Vstup do Endu[editovat | editovat zdroj]

An activated End Portal found in a pevnost.

Aby se hráč dostal do Endu, musí najít, opravit, a aktivovat portál do Endu, který se nachází v pevnostech.

Aktivovaný portál okamžitě umožní hráči dostat se do Endu.

Prostředí[editovat | editovat zdroj]

End se skládá z jednoho hlavního ostrova obklopeného mnoha menším, přičemž se všechny skládají z enderitu. Mezera mezi hlavním menšími ostrovy činí zhruba 1000 bloků.

Nebe a prázdnota se skládají z černé statické šablony.[ [Cyklus dne a noci]] podobně jako v Netheru neexistuje, je nahrazen nepřetržitým tlumeným světlem.

Většina předmětů a bloků v Endu funguje stejně jako ve Světě, s několika výjimkami jako:

  • Postele, stejně jako v Netheru explodují a začnou hořet poté, co se je hráč pokusí použít.
  • Láva, stejně jako v Netheru teče rychleji, ale jenom 3 bloky daleko (stejně jako v normálním světě).
    • Voda teče stejně rychle jako ve Světě.
  • Kompas, ani hodiny v Endu, podobně jako v Netheru, nefungují.
  • Mapy vyrobené v Endu ukazují stejně šedý a červený obraz jako v Netheru.
    • Ukazatel směru zde přesto ukazuje správnou orientaci.
  • Portály do Netheru se v Endu neaktivují.
  • Podloží zde hoří do nekonečna, ale oheň se nerozšiřuje na okolní bloky podloží.

Hlavní ostrov[editovat | editovat zdroj]

Každý hráč začne svoje dobrodružství v Endu právě zde. Hráč se objeví na souřadnicích X=100, Y=49, Z=0, přičemž se bude dívat na západ a bude stát na obsidiánové plošině o rozměrech 5×5×1, přičemž plošina samotná se obvykle nachází v nebo na ostrově, někdy i vně ostrova.

Jakmile se hráč octne v Endu, zbývají mu pouze dvě cesty zpět: porazit draka z Endu nebo zemřít. Drak se zde přirozeně objevuje a létá okolo několika obsidiánových pilířů, které se vykytují zhruba v kruhu. Na vrcholu každého z těchto pilířů leží Endový krystal. Některé z nich jsou chráněny mřížemi.

Po poražení draka z Endu exploduje a vypadne z něj mnoho bodů zkušeností a vytvoří se pod ním hlavní portál a portál na okolní ostrovy. Na vrcholu portálu do Světa leží dračí vejce. Po drakově porážce může být drak respawnován do nekonečna položením čtyř Endových krystalů na hlavní portál.

A render of the inner and outer islands.

Když hráč vstoupí do hlavního portálu, objeví se "báseň Endu" a titulky, společně s "dohráním" Minecraftu a pokrokemem "Konec?" Hráč se poté respawne ve Světě a může se vrátit do Endu přes ten samý portál; End zůstane ve stejném stavu v jakém ho hráč opustil.

Okolní ostrovy[editovat | editovat zdroj]

Když hráč vstoupí do portálu do okolních ostrovů, které se generují, je okamžitě teleportován přes 1000 bloků daleko do okolních ostrovů v Endu. Do těchto portálů je možné se dostat pouze zkrze strefení se do 1x1 díry mezi podložím Endovou perlou nebo s krovkami.

Tyto ostrovy se generují do nekonečna, přičemž na povrchu se objevují lesy chorus stromů které se dají sbírat pro jejich plody. Někdy se zde objevují i end města, ve kterých se dají najít velmi vzácné předměty, včetně krovek a dračích hlav.

Stvoření[editovat | editovat zdroj]

End je domovem pouze pro 3 stvoření. Endermani se objevují po celém Endu. Drak se přírodně objevuje pouze na hlavním ostrově, ale mohou být respawnováni položením 4 Endových krystalů na každou stranu portálu. Shulkeři se objevují pouze na okolních ostrovech uvnitř endových měst a nerespawnují se. Ostaní stvoření, kromě bossů, mohou být posláni do Endu skrze portál do Endu.

EndermanFace.png ShulkerFace.png EnderdragonFace.png
Enderman Shulker Ender Drak

Kredity[editovat | editovat zdroj]

(doplnit tabulky o blocích, achivementech a historii Endu)