We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

Hra více hráčů

Z Minecraft Wiki
Soubor:2011-12-01 22.32.33.png
PvP (Player versus Player (hráč proti hráči)) na multiplayerovém serveru

Hra pro více hráčů/Multiplayer je verze Minecraftu založená na serveru, která umožňuje více hráčům hrát společný svět, spolupracovat s nimi na těžbě rud, stavbě a boji proti mobům (nebo proti sobě navzájem).

Hratelnost[editovat | editovat zdroj]

Multiplayer využívá ke svému fungování server, a umožňuje hráčům hrát online nebo přes lokální síť s ostatními hráči. Jsou zde nastavitelné možnosti, které nastavují operátoři. Tato nastavení záleží na typu serveru, a mohou vytvořit hodně rozdílné zážitky ze hry pro více hráčů.

Hratelnost v Minecraftu je prakticky stejná ve hře pro jednoho, i ve hře pro více hráčů, ale je zde několik pozoruhodných rozdílů. Multiplayer klade větší důraz na komunitu a spolupráci mezi hráči, čemuž značně dopomáhá multiplayerový chat. Hra pro více hráčů umožní hráči stavět zařízení určená pro více hráčů. Navíc je zde mnoho dobrodruzných map a mini her, které více hráčů vyžadují.

Je zde také důležitý rozdíl v pozastavení hry: (stejně jako pozastavení, když otevřete svět pro jednoho hráče v LAN). Žádné herní mechanismy se nezastaví, pokud hru pauznete. Například, pokud slézáte po žebříku, stisknutí klávesy ESC se slézání nezastaví.

Poznámka: Zážitky z multiplayeru se mohou lišit v závislosti na serveru. Servery se staršími hráči mohou obsahovat úražlivý jazyk během konverzací, takže by především mladí hráči měli dbát zvýšené bezpečnosti při hraní hry pro více hráčů. Na některých serverech může být možnost nahlásit jiné hráče za porušování pravidel.

Chat[editovat | editovat zdroj]

Útržek z multiplayerového chatu

Upozornění: Několik z těchto příkazů je nastavitelných (defaultní nastavení je zde uvedeno)

V multiplayeru mohou hráči stisknout T, aby otevřeli chat mohli mluvit s ostatními hráči. Funkce chatu zahrnují:

  • Historie chatu - Malý posuvník na straně chatu. Můžete jím posouvat kolečkem na myši nebo klávesami PgUp a PgDn. Je zde zaznamenáno posledních 100 zpráv, které byly v chatu napsány. Držením ⇧ Left Shift nebo ⇧ Right Shift při posouvání se bude chat posouvat pomaleji.
    • Můžete si prohlédnout své nedávno odeslané zprávy stiskem klávesy a při psaní.
  • Klikatelné odkazy v chatu.
  • Možnost zkopírovat (Ctrl+C) & vložit (Ctrl+V) v chatu. Klávesy ⇧ Shift + , , , pro vás vyberou text.
  • Styl písma: Sekce symbol (§) umožní hráčům měnit styl textu. Navštivte seznam kódů pro formátování pro více detailů.
    • Poznámka: Sekce symbol nemůže být zadána ve vanilla klientech, protože mají omezené znaky. Při vložení a odeslání znaku § do chatu bude hráč, který jej poslal, automaticky vyhozen ze serveru s oznámením "Nelegální znaky v chatu" a objeví se disconnect.endOfStream chyba.
Ukázka (shora dolů) tučného, přeškrtnutého, podtrženého, psaného kurzivou a obnoveného písma (původní)

Hráči mohou také do chatu napsat příkazy. Příkazy budou identifikovány serverem při použití lomítka (/) na začátku zprávy.

  • Prostým stiskem / se klávesa zachová jako příkazová klávesa; otevře to chat se znakem / v něm.
    • Napsáním / a následným stiskem klávesy Tab ↹ se objeví seznam dostupných příkazů, podobně jako při zadání příkazu /help.

Při psaní a následném stisku klávesy Tab ↹ se automaticky doplní první možný příkaz nebo přezdívka začínající zadaným písmenem. Pokud je zde více přezdívek nebo příkazů začínajících tímto písmenem, tak chat nabídne seznam možností; další stisknutí klávesy TAB posune seznam.

  • Některé příkazy mohou také obsahovat přídavné parametry, které mohou být automaticky doplněny stiskem klávesy Tab ↹.
    • Rozličné příkazy, pod kterými se nachází bloky, (/blockdata, /fill, atd.) mají parametry, které potřebují doplnit souřadnice X, Y a Z vybraného bloku. Stiskem klávesy Tab ↹ při požadavku na tyto souřadnice se automaticky doplní souřadnice bloku, na který koukáte.

Lištu chatu je možné zmenšit, upravit nebo skrýt v nastavení chatu v možnostech.

Multiplayer/video

Classic
0.0.15a_01Test multiplayeru.
0.0.15a_02Nad hráčovou hlavou se zobrazuje jméno.
Přidán chat.
0.0.15a_03Přidány administrátorské příkazy.
Sníženo využití šířky pásma.
0.0.16aPo mnoha beta pokusech vydán multiplayer.
0.0.17aNyní můžete při psaní vidět záznam chatu.
Přidána možnost vidět seznam hrajících hráčů stiskem klávesy Tab ↹.
0.0.17a_02Test upravitelných vzhledů hráče.
0.0.18aUpravitelné vzhledy vydány.
0.0.18a_01Nové znaky do chatu: |, @ a $.
0.23Kliknutím na hráčovo jméno v seznamu hráčů se jméno vloží do chatu.
Alpha
1.0.15Vydán Survival multiplayer.
1.2.2Vozidla jsou nyní funkční.
1.2.3Zdraví a zranění je funkční.
1.2.4Ostatní hráči se zobrazují jako plížící, když se plíží.
Beta
1.0Inventář je nyní po straně serveru (opraveno mizení předmětů a jejich duplikace).
1.2Navlečená zbroj na ostatních hráčích je viditelná.
Obrazy fungují.
1.3Hráči stojící na plotě se v něm již nezaseknou.
1.4"Duch" postranního klientu Slizu se již neobjevuje.
1.5Vlci již nekňučí, když mají plné zdraví.
1.6Podsvětí funguje i ve hře pro více hráčů.
Z dávkovačů se nyní při použití kouří a vydávají zvuk.
Opraven falešný postranní klient objevených se hudebních disků při vysunutí z jukeboxu.
Nové nastavení v Server.properties: view-distance a allow-nether.
1.7.3Upravené klienty již nemohou upravovat text napsaný na cedulích.
1.8Zvuk útočícího Ghasta v multiplayeru byl opraven.
Official release
1.1Do chatu je možné vložit barevný text.
1.2.1Do chatu ve vanilla klientu již není možné vkládat barevný text.
Monster spawnery ukazují uvnitř správného moba.
Zásahové zóny Mob/mobů byly opraveny (nyní je možné zasáhnout jejich nohy).
1.2.4Chat byl značně vylepšen. Nyní je zde historie chatu, je možné doplnit přezdívku stiskem klávesy Tab ↹ a kopírovat či vložit test.
Mnoho chyb v multiplayeru opraveno, například duchařské TNT.
1.3.112w23aHráči vidí praskliny, když ostatní hráči těží bloky.
Multiplayer nyní vyhledává lokální hry.
1.814w02aVylepšena komunikace chatu.
Zobrazují se zde zprávy hráčů, systemové zprávy a akční zprávy ukazatele.
Akční zprávy ukazatele se vždy zobrazí, zprávy hráčů a systémové zprávy se zobrazí pouze tehdy, je-li to tak nastavené v nastavení chatu.
U některých přezdívek v chatu se zobrazí hráčovo UUID, pokud se vznáší a je zapnuto lazení nástrojů (debug tooltip).

Problémy[editovat | editovat zdroj]

Issues relating to “Hra více hráčů” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Viz také[editovat | editovat zdroj]