Lůžko

Z Minecraft Wiki
Soubor:2011-08-25 16.31.07.png
Všechny existující rudy ve verzi 1.2.

Ruda Je typ bloku v Minecraftu. Rudy jsou primárně shromažďovány pro účely vyrábění, například nástrojů, brnění, a dalších. redstone se použivá jako typ elektrického vedení, které může být použito na vytvoření redstone obvodů, kompasu, hodin a dalších. Ruda může také být skládána do bloků stejného typu materiálu jako železo, zlato, diamanty, and lapis lazuli. Bloky jsou těžké na výrobu, vyžadují 9 kusů téhož materiálu k výrobě a slouží hlavně k uskladnění materiálu, nebo ke stavbě budov/dekorací.

Dostupnost[editovat | editovat zdroj]

Tento graf ukazuje aktuální zastupení rud na mapě podle hloubky (dolní stupnice = Y souřadnice).
Rudy extrahované až dolů k bedrocku

V minecraftu Beta, jsou rudy rozděleny podle nadmořské výšky. (vrstvy jsou očíslovány podle toho jaké bloky se v nich nacházejí). Od bety 1.8 patche, jsou nejnižší vrstvy zlato, redstone, diamanty a lapis lazuli a mohou být nalezeny o 2 vrstvy níže.[1] Graf napravo ukazuje rozmístění rud v 1.8.1.

Typ rudy Běžně lze nalézt na vrstvě... V rozmezí vrstev... Ne výš než... Krumpáč potřebný k vytěžení

Uhlí
Vrstva 128 Vrstva 129-131* Vrstva 132* dřevěný a lepší

Kov
Vrstva 64 Vrstva 65-67 Vrstva 68 kamenný a lepší

Lapis Lazuli

Zlato
Vrstva 29 Vrstva 31-33 Vrstva 34 železný a lepší

Diamant

Redstone
Vrstva 15 Vrstva 16 Vrstva 17 železný a lepší

*tyto body jsou zároveň maximální výškou mapy a je základně vypočítán dle vzoru (2^n, [2^n]+1 do [2^n]+3, [2^n]+4).

Redstone je v té samé vrstvě jako diamant, ale vůči němu je v poměru 8:1 (redstone:diamant).

Ruda je tvořena více vybranými body o určité vzdálenosti, přičmež místo mezi nimi je vyplněno kamenem dle tohoto kruhu Source (Section 3.11)

V kusech generovaných prioritně v 1.6 je ruda často kombinována v závislosti na části mapy, kde je vygenerována, dle algorytmu. To byl bug (odstraněn v 1.6). V kvadrantu jihozápadně od místa [0,0] se ruda vytvářela přibližne o 50% více než v severovýchodním kvadrantu. Ostatní dva kvadranty byly předěly mezi těmito kvadranty. (Viz obrázek dole) Každý kus vygenerovaný po 1.6 již nebyl generován dle tohoto algorytmu. Bug nicméně stále nebyl odstraněn a stále existuje.

hustota rozmístění rudy před 1.6

Variace rud[editovat | editovat zdroj]

Vyrobené bloky rud[editovat | editovat zdroj]

Minecraft Classic[editovat | editovat zdroj]

V Minecraftu Classic lze nalézt pouze čisté uhlí, zlato a železo ve velkých množstvích v tloušťkách od 10 do 30 bloků žíly rudy. Lapis Lazuli, Diamant a Redstone nelze nalézt, jelikož byly přidány v pozdějších verzích.

  • Železo a zlato jsou jedinné rudy, které lze vytěžit z bloku rudy bez použití jemného dotyku. Všechny ostatní rudy musí být vytěženy nástroji k tomu určenými.

*[najdete craftovací recepty ]