Liška

Z Minecraft Wiki
Liška
Zdraví

20 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Síla Útoku

Dospělá:
2 (Heart.svg) proti slepicím, zajícům, treskám, lososům, želvičkám a na každé stvoření, které zaútočí na hráče (pokud mu liška věří).
Mládě:
2 (Heart.svg) každé stvoření, které zaútočí na hráče (pokud mu liška věří).

Síť Identifikace

?

Savegame Identifikace

fox

Kapky

Přejít na #Kořisti

Information icon.svg
Informace z této stránky jsou dostupné pouze v Java edici.

Lišky jsou stvoření, která na hráče neútočí. Běžně se objevují v tajze a v zasněžené tajze.

Výskyt[editovat | editovat zdroj]

Lišky se objevují v tajze a v zasněžené tajze a někdy ve vesnicích v tajze, ve skupinách po počtu 1-3. Když se liška objeví v zasněžené oblasti, změní se její barva na bílo. Běžně se také objevují v v lesích. Je zde šance 1⁄6, že se objeví mládě lišky.

Předměty v tlamě[editovat | editovat zdroj]

Po spatření lišky bude mít v tlamě na 8,5% tyto předměty:

Chování a vzhled[editovat | editovat zdroj]

Polární liška, která skáče.

Lišky jsou docela rychlé, mají podobnou rychlost jako oceloti. Bojí se vlků a utíkají od nich.

Na lišky nemá žádný efekt keř sladkých bobulí, to znamená, že nedostanou žádné poškození a ani nejsou zpomaleny.

Lov[editovat | editovat zdroj]

Lišky loví na slepice, a králíky. Před útokem se přibližně na dvě vteřiny sehne a poté vyskočí do výšky až 2-3,5 bloků (přeskočí zdi i žebříky). Lišky také loví tresky, lososy, želvičky.

Červené lišky preferují lov na pevnině (slepice, a králíky) než ve vodě. Polární lišky preferují lov ve vodě (tresky, lososy, želvičky).

Liška se dokážou na chvilku zastavit ve sněhu. Pokud liška vyskočí a dopadne na sníh, může se její hlava zaseknout ve sněhu.

Červená liška, která skáče na slepici.
Soubor:Red fox sleep.png
Liška, která spí přes den.

Spánek[editovat | editovat zdroj]

Polární liška, která spí

Přes den, pokud není bouřka tak lišky spí. Pokoušejí se najít bloky, na kterých je úroveň světla 14 a nižší (nebo místo, nad kterým je blok). Když liška bude spát, bude mírně pohybovat hlavou. Když se hráč přiblíží, vzbudí se a rychle uteče. Nicméně, pokud se hráč plíží, liška se nevzbudí.

Pokud se úroveň světla na bloku, na kterém spí liška změní na 15, vzbudí se (nebo pokud je nad ní blok zbořen, nebo lišku někdo přesune)

Sezení[editovat | editovat zdroj]

Liška si běžně sedá. Většinou přes den, když nemůže najít vhodné místo pro spánek.

Držení předmětů[editovat | editovat zdroj]

Pokud je blízko lišky jakýkoliv předmět, přiblíží se k němu a vezme si ho do tlamy.

Pokud sní Totem nesmrtelnosti, získá jeho efekt. To znamená, že pokud se ji poté pokusíte zabít, tak se oživí.

Krmení[editovat | editovat zdroj]

Lišky sní cokoliv, co je na zemi a blízko nich (krom dortů). Pokud sní něco, otráveného (Pavoučí oko, apod.), neobdrží žádný efekt. Pokud liška najde nějaký předmět, přiblíží se k němu, uchopí ho do tlamy a sní ho.

Po smrti efekt (získaný z totemu) po smrti zmizí a liška se znovuzrodí.

Noční život[editovat | editovat zdroj]

Přes noc lišky loví nebo se schovávají ve vesnicích. Momentálně nemají možnost krást od vesničanů, až na úrodu, co sklidí vesničané. Nicméně vesničané jsou rychlejší a ve většině případů se krádež lišce nepovede.

Množení[editovat | editovat zdroj]

Pokud jsou liškám dány dvě sladké bobule, tak porodí mládě. Pokud hráč na mládě použije vodítko a odtáhne mládě od svých rodičů, tak si ho mládě "oblíbí" a nebude před ním utíkat.

Při křížení polární lišky a červené lišky vznikne vždy polární liška.

Nepřátelé[editovat | editovat zdroj]

Vlci jsou nepřátelé lišek. Když je liška v rozsahu osmnácti bloků, tak vlkovi jistě uteče. Lední medvědi také útočí na lišky. Přiblíží sed k nim a zaútočí na ně. Mláďata ledních medvědů zaútočí také.

Kořisti[editovat | editovat zdroj]

  • 2 Body zkušeností, pokud jsou zabiti hráčem nebo ochočeným vlkem. Z malých lišek nelze získat zkušenosti, tak je to i u ostatních stvoření.
  • Lišky vždy upustí to, co mají právě v tlamě.