We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

Nůžky

Z Minecraft Wiki
Nůžky
No image.svg
Typ

Nástroje

Trvanlivost

238

Obnovitelný

Ano

Stohovatelné

Ne

První Appearances

Beta 1.7
PE Alpha 0.2

Hodnota dat

dec: 359 hex: 167 bin: 101100111

Nůžky jsou nářadí užívající se k získání vlny z ovcí[1], červených hub z Mooshroomů, vláken z pavučin, efektivnějšímu ničení vlněných bloků a sklízení položitelných bloků listí, lián, suchých keřů i vysoké trávy.[2]

Využití[editovat | editovat zdroj]

Stříhání je nejúčinnější způsob, jak z ovcí získat vlnu (každá při stříhání vydá 1-3 bloky). Pro efektivní získávání barevných vln mohou být ovce před ostříháním obarveny.

Nůžky mohou být použity k získávání položitelných listových bloků.[2] Stříháním jakéhokoli listového bloku získáte místo sazenice položitelný listový blok, který se nerozloží jakmile ho položíte dál od dřevěného bloku. Stejným způsobem můžete sklízet i bloky trávy, kapradí, suchých keřů a lián, ale bloky obří houby takto získávat nelze.

Mohou být používány také k ničení pavučin, čímž v půlvteřině získáte vlákno nebo sklízet červené houby ze zad Mooshroomů a přeměnit je tak zpět na normální krávy.

To shear a sheep in Pocket Edition, you must touch and hold down on the screen, similar to breaking a block. If you do not, you will simply hurt the sheep and eventually kill it (8 hits, 2 hits with stone sword).

Výroba[editovat | editovat zdroj]

Přísady Recept » Výrobek
2 Ingoty železa

Iron (Ingot)
Iron (Ingot)

Shears/video

  • Nůžky byly představeny v Beta 1.7. Jeb se o nich prvně zmínil na Twitteru [3]. Tweet odhalující Jebovu práci na nůžkách byl napsán švédsky ("Jag jobbar pa shears nu"), což v překladu znamená: "Teď pracuji na nůžkách".[3] Původně byly nůžky plánované na zneškodnování TNT, ale Jeb od toho upustil krátce poté, co se rozhodl, že TNT bude odpalitelné pouze ruditem nebo ohněm.[4]
  • Před Beta 1.7, mohla ovce při zásahu upustit 3 bloky vlny, ale stříháním šlo z ovce získat až 4 bloky vlny.
Kupování nůžek
  • Od Beta 1.8 je lze použít ke sklízení kapradin, lián a vysoké trávy.
  • Od Beta 1.9. lze z Mooshrooma sklidit červenou houbu a tak z něho udělat normální krávu.
  • Od 11w49a již ovce při stříhání může upustit maximálně 3 bloky vlny, ta jim však doroste když sežerou trávu, což je součástí plánu, jak zvěř udržet déle ve hře. [5]
  • Od 12w06a lze nůžkami sklidit suché keře.
  • Ve snapshot 12w21a, mohl hráč koupit nůžky za smaragdy.
  • Ve snapshot 12w22a, lze nůžky použít k přerušení Tripwire vlákna, aniž by bylo spuštěno.

  • Nůžky jsou jediným nástrojem (mimo meče), který má rozdílné akce při kliknutí pravým tlačítkem - stříhání ovcí a mooshroomů - a při kliknutí levým tlačítkem - sbírání listí, lián, vláken z pavučin, suchých keřů a Vysoké trávy).
  • Nůžky jsou také jediným nástrojem, užívaným k ničení bloků, který má pouze jednu verzi (vyroben ze železných ingotů) v protikladu krumpáčů, motyk, seker a lopat, které mohou být vyrobeny z dřevěných desek, dlaždic, železných ingotů, zlatých ingotů nebo diamantů.
  • Kutání vlněných bloků nůžkami uspíší jejich zničení, ale nůžky neopotřebí.
  • Pokud je listí stříháno nůžkami neupustí sazenice, naproti tomu listí ničené předměty očarovanými kouzlem hedvábný dotek sazenice občas upustí.

Podívejte se také[editovat | editovat zdroj]