We are currently performing an upgrade to our software. This upgrade will bring MediaWiki from version 1.31 to 1.33. While the upgrade is being performed on your wiki it will be in read-only mode. For more information check here.

Obsidián

Z Minecraft Wiki
Obsidián
Obsidián.png
Obsidián
Průhlednost

Ne

Svítivost

Ne

Odolnost proti výbuchu

6,000

Tool

Obnovitelné

Ano

Seskupitelné

Ano (64)

Flammable

No

Drops

Itself

Data value

dec: 49 hex: 31 bin: 110001

Name

obsidián

Soubor:2011-12-10 23.50.17.png
"Přírodně" vygenerovaný obsidián.
Soubor:2011-12-10 23.49.26.png
Voda, vtékající do lávových polí vytváří Obsidián

Obsidián je černo-fialový blok, který se vytvoří, když se voda smísí se stojatou lávou (blok lávy). Poprvé se vyskytl ve verzi Classic 0.30. Ve velké míře je na jedno místo soustředěn obsidián v Endu, kde jsou z něho tvořeny věže o průměru 7 bloků a na nich umístěn Ender krystal. Obsidián se nikdy nevytvoří při generaci mapy.

Obsidián se těží pomocí diamantového krumpáče 9,4 sekundy. Od verze 1.0.0 se jinými předměty, než-li diamantovým krumpáčem, těží 4 minuty a 10 sekund.

Obsidián se těží velmi těžko, protože většinou stojí na lávovém bloku. Je tedy oblíbeno tzv. "Obsidiánové zemědělství". Vykope se 7 bloků dlouhá díra vysoká 1 blok a na poslední osmý, který je vyvýšený se umístí voda. Poté kamkoliv do koryta stačí dát lávu a vznikne obsidián.

V halloweenském updatu se obsidián začal využívat i na stavbu nether portálů. Vpravo je standardní typ a vlevo ekonomický typ. V updatu 1.7. je možné postavit portál až do velikosti 23x23.

Portál do pekla. Vpravo je standardní typ a vlevo ekonomický typ.

Výroba[editovat | editovat zdroj]

Ingredience Recept » Vycraftění
Kniha
Diamant
Obsidian

Ingredience Recept » Vycraftění
Oko Konce
Obsidian

Využití[editovat | editovat zdroj]

  • Postavením vertikálně 4x5 obdélníku a následným zapálením získáme portál do pekla.
  • Může být použit na dekoraci
  • Je druhý nejodolnější blok proti výbuchu.
  • Ve verzi Beta 1.8.1 ještě Enderman mohl odnést obsidián, ale v další verzi 1.0.0 je to již opravené.
  • Obsidián se používá k výrobě oltáře očarování.
  • Od 12w21a se využívá i k výrobě enderitové truhly.