We are currently performing an upgrade to our software. This upgrade will bring MediaWiki from version 1.31 to 1.33. While the upgrade is being performed on your wiki it will be in read-only mode. For more information check here.

Předmět

Z Minecraft Wiki
(přesměrováno z Předmĕt)

Předměty jsou dvoudimenzionální, někdy animované obrázky v hráčově inventáři. Částečně prostorově vypadají, když je hráč drží v ruce (což je vzhledově odlišuje od bloků, které mají prostorový vzhled jak v hráčově ruce, tak v inventáři) bloky a předměty tvoří všechny použitelné zdroje v Minecraftu.

Inventář tvořivé hry s různými předměty.

Druhy[editovat | editovat zdroj]

  • Surové materiály jsou takové části, z nichž se potom konstruují nové předměty.
  • Jídlo musí hráč získat, případně uvařit a sníst kvůli obnově zdraví (hladu).
  • Rostliny jsou předměty volně rostoucí v přírodě, které lze sbírat a poté za určitých podmínek pěstovat.
  • Nářadí se v první řadě používá, aby se zkrátila doba ničení bloků, a jsou vyžadovány pro získávání výtěžku z některých bloků.
    • Kbelíky umožňují přenášet kapaliny.
    • hodinykompas nelze použít běžným způsobem, ale ukazují pro hráče cenné aktuální informace sloužící k orientaci hráče.
    • Rybářský prut má kromě rybaření i několik dalších funkcí.
    • Křesadlo se používá pro zapálení určitých bloků na různě dlouhou dobu a je potřeba k vytvoření portálu do netheru.
    • Sedlo lze použít pouze pro jízdu na praseti.
  • Zbraněmi se hráč brání před nepřátelskými moby procházejícími se po mapě anebo jimi zabíjí pasivní moby pro jídlo a materiály.
  • Brnění chrání hráče před jakýmkoli poškozením s výjimkou udušení. Kompletní brnění se sestává z helmy, hrudního plátu, kalhotbot.
  • Vozidla umožňují hráči cestování na velkou vzdálenost po souši nebo po vodě, a to rychle a jednoduše.
  • Nahrávky se vkládají do jukeboxů - ty potom hrají určitou melodii.
  • Dekorace jsou předměty které mají pouze estetické využití. Počínaje Betou 1.2, malby, knihovny a barvená vlna jsou jediné dostupné předměty pro dekoraci.

Předměty se nejdříve objevily ve verzi Indev a dále byly dostupné v Infdevu, AlfěBetě. Notch potvrdil že všechny předměty z nynějšího módu Survival budou dále dostupné v budoucnosti v módu Creative, ale teprve se uvidí, jak budou předměty fungovat.

Zhlédněte také[editovat | editovat zdroj]