Pšenice

Z Minecraft Wiki
Pšenice
Wheat.png

Typ

Potravina

Trvanlivost

N/A

Obnovitelný

Ano

Stohovatelné

Ano (64)

První Appearance

Indev (February 6, 2010)

Hodnota dat

dec: 296 hex: 128 bin: 100101000

Pšenice je předmět získatelný farmařením nebo nalezením v dungeonových truhlách. Semínka pro pěstování pšenice lze získat ničením vysoké trávy. Ze pšenice se vyrábí chléb a je nutnou přísadou do dortu a sušenek.

Sklízená pšenice upustí 0 až 3 semínka, která mohou být opět zasazena, aby produkovala více plodin. To dělá zemědělství snadným a spolehlivým zdrojem obživy. Hráč by se měl zdržet poskakování po rostoucí pšenici, aby ji neušlapal dříve než plně dozraje. Aby pole nepošlapali mobové je doporučeným opatřením postavit kolem něho plot. Pšenici lze využít k chovu krav, ovcí a Mooshroomů, přičemž dvě zvířata [1] nejprve seženeme dohromady a pak je nakrmíme (pravé kliknutí) pšenicí, čímž spustíme "Love režim". Pšenici lze pěstovat i v Netheru, ale roste velice pomalu protože zde nelze zavlažovat obdělanou půdu.

Jako výrobní přísada[editovat | editovat zdroj]

Přísady Recept » Výrobek Obnovení
Pšenice

Half Hunger.svgHunger.svgHunger.svg
Vajíčko
+
Pšenice
+
Mléko
+
Cukr
Milk BucketMilk BucketMilk Bucket

Hunger.svg (kus) nebo Hunger.svgHunger.svgHunger.svgHunger.svgHunger.svgHunger.svg (dort)
Pšenice
+
Kakaové boby
Hunger.svg (kus)

Wheat/video

History[editovat | editovat zdroj]

head
Indev
February 6, 2010Wheat was added. Any entities walking or jumping on wheat would cause it to drop before being fully grown.
b
1.9pre2Wheat is used in breeding.

  • Plodiny z velkých farem lze sklidit jednoduše a ve velmi krátkém čase například přesměrováním vody přes políčka, použitím redstonových světel ke svícení v místnosti a jejich následným zhasnutím nebo použitím pístů. Plně vyzrálá pšenice upustí až 3 semínka, ale nezralá 0-1 semínko.
  • Pšenice se objeví ve stránce statistik, ale vypadá to, že se to děje jenom když je ve vašem inventáři, spíš než když vypadne. (Ukazuje to "Plodiny" namísto "Pšenice").
  • Truhly v pevnostech mehou obsahovat 1-4 pšenice.
  • Když držíte pšenici v ruce, budou vás následovat zvířata, která s ní lze krmit (krávy a ovce). Pro začátek je potřeba aby se na vás zvířata přímo dívala, jenže když se od nich příliš vzdálíte nebo prohodíte předměty, ztratí zvířata zájem.
  • Kostní moučku lze využít k okamžitému vzrůstu pšenice do poslední fáze růstu.
  • Když v Kreativním módu vydloubnete blok s nedozrálou pšenicí, dostanete plodinový blok, který se chová podobně jako semena, ale ve skutečnosti je to blok, na kterém roste pšenice.

Podívejte se také[editovat | editovat zdroj]

Poznámky k překladu[editovat | editovat zdroj]

  1. Vždy dvě zvířata stejného druhu - např.Prase a prase