Portál do Endu

Z Minecraft Wiki
Portál do Endu
Portál do Endu.png
Portál do Endu (s okem).png
Portál do endu
Průhlednost

Ano

Svítivost

Ano, 1

Odolnost proti výbuchu

18,000,000

Tool

?

Obnovitelné

Ne

Seskupitelné

Ano (po 64)

Flammable

No

Drops

Itself

Data value

dec: 120 hex: 78 bin: 1111000

Name

portál_do_endu

Portál do Endu je útvar, který se nachází ve pevnostech. Vzhledem je podobný Kamenu z Endu s dekorativním namodrale zeleným vrchem a se stranami dekorovanými dutými zaoblenými obdélníky se stejnou barvou jako vrch. Nacházejí se v dvanácti kostkovém čtvercovém tvaru v místnosti nad nádrží s lávou a schodištěm obsahující líheňRybenek.

Ender portály se vygenerují 3 na jednom světu. Pro nalezení portálu můžete vyhodit Ender perlu do vzduchu, ta potom vyletí vysoko do vzduchu a ukáže směr nejbližšího portálu. Pro aktivaci portálu musíte do každé kostky portálu vložit Ender perlu. Po vložení se aktivuje portál a můžete projít. Z Endu vedou 2 cesty: 1. Zabijte draka 2. Jednoduše zemřete. Po zabití draka dostanete velké množství XP a dračí vejce. Pokud chcete sebrat dračí vejce máte 2 možnosti: 1. Pokud máte krumpáč s Něžným dotykem; 2. Použijte píst k shození vejce do portálu.

Zajímavá věc u Portálu do Endu (a líhně oblud) je, že jsou průhledné pouze při načítání - na rozdíl od jiných průhledných kostek, dá se na ně položit rudit, vést ruditový proud, dusit stvoření atd.

Využití[editovat | editovat zdroj]

Některé z těchto bloků v sobě mají vložené Oko z Endu. Jakmile se Oka vloží do všech dvanácti bloků, aktivuje se Portál do Konce a hráč jím může projít do Endu. Navíc, stejně jako Podloží, Portály do Endu se dají zničit pouze v Kreativním módu.

Portály do Endu vysílají signál do Ruditového komparátoru vždy, když je přítomno Oko Enderu, tudíž je možné použít jej například jako zámek v Dobrodružném módu.

Jak se do Endu dostat?[editovat | editovat zdroj]

Postavenej EndPortal
  • V Hře o Přežití, je zapotřebí najít tzv. Stronghold. Je to Automaticky generovaná stavba, nachádzející se pod zemským povrchem. V celém světě, se vygenerují jenom tři Strongholdy. Jestli chcete Stronghold najít, a portál aktivovat, musíte si obstarat oko z Endu. Když už jste se rozhodli jít do Endu, ve světe se dá kliknout pravým tlačitkem s okem Endu v ruce. To oko z Endu vypustí. To oko se začne vznášet vysoko ve vzducku. Půjde ale směrem k portálu (k nejbliššímu). Nesmíme zapomínat, že v stredě

portálu je před aktivací láva, takže téměř instantná smrt. End Portál se nachází již postavený v End-Portál Chamber (Komora Ender Portálu). Všechny portály musejí být aktivovány. Kdyš jsou, vznikne černý portál. Po vstoupení do Endu jsou jenom 2 cesty zpět. Zabít Ender draka, nebo jednoduše zemřít.

  • V Kreativním režimu se taký dá dostat do Endu. Kocka portálu i Oko Endu je dostupný v klasickém inventáři (kocka se dá získat i /give <jméno_hráče> minecraft:end_portal). Portál musí vypadat tak jak na obrázku. Kdyš ale vstoupíte do endu, I v kreativním režimu jsou jenom dvě tí samí cesty ven. Pokud se chcete v Kreativu zabít, použite /kill (co vás zabije).
  • Kdyš se říka jenom dvě cesty, tak jenom dvě. Bol by márnej pokus snažít se postavit jakýkoliv portál. Ani aktivovanej portál Do Endu nebo portál do Pekla vás odcud nedostanou. Ani /tp (To vás jenom teleportuje na jiní kout endu).

Video (ANG)[editovat | editovat zdroj]

End Portal Frame/video

Java Edice (Beta)
1.9-pre3Portály Endu používaly jinou texturu a vysílaly světlo o úrovni 15.
Když se Portál do Endu spawnul, měl popraskanou texturu End Portal Frame (Cracked)-Pre 1.9 Pre-release 4.png, při kliknutí na něj s Okem Enderu se 'opravil', textura se pak opravila na čistou verzi bloku 30px.
Přestože blok nešel vytěžit, exploze mohla způsobit jeho dropnutí. Také neměli popisek, což indikovalo, že jejich dropnutí je bug.
1.9-pre4Textura Portálu byla změněna a nešel rozbít pomocí TNT.
release
1.3.112w23aPortál Endu je přístupný v inventáři kreativního módu nebo možností zvednutí bloku, s popiskem Portál do Endu.

Issues[editovat | editovat zdroj]

Problémy týkající se “Portál do Endu” jsou spravovány na issue tracker. Problémy hlaste tam.

  • Stejně jako Podloží, Portál do Endu je nezničitelný bez použití kreativního módu nebo jiných módů. Při tomto rozbití ve chvíli, kdy je portál aktivován, samotný portál se neuzavře, narozdíl od Portálu do Netheru. To je pravděpodobně zapříčiněno tím, že Portály do Endu by neměly být zničeny, ale portály do Netheru lze zničit, protože jsou vyrobeny z Obsidiánu.
  • Při rozbití téhle kocky, to vydává stejný zvuk rozbíjení jako kocek typu Skla.
  • Pokud není ze vzhledu jasně zřejmé, že jde o of Portál do Endu, existuje "přední strana" bloku, dovnitř "tvořiště" portálu, protože tatkto jsou bloky ve světě generovány, aby se při položení Očí Enderu portál aktivoval. Pokud se Portály do Endu položí náhodně a portál se aktivuje, poslední blok musí směřovat dovnitř, protože je to poslední blok, do kterého je umístěno Oko Enderu.
  • Protože v každém světě jsou pouze tři Strongholdy,v každé mapě se těchto bloků nachází pouze 36. (V edici pro Xbox 360 pouze 12)