Smaragdové ložisko

Z Minecraft Wiki
Smaragdové ložisko
Emerald Ore.png
Průhlednost

Ne

Svítivost

Ne

Odolnost proti výbuchu

?

Tool

Obnovitelné

Ne

Seskupitelné

Ano (64)

Flammable

No

Drops

Itself

Data value

dec: 129 hex: 81 bin: 10000001

Name

smaragdové_ložisko

Smaragd je extrémě vzácná ruda, která se vyskytuje pouze v Extreme Hills nebo Extreme Hills Edge biomes a je to zdroj smaragdu, který se dá vytěžit minimálně železným krumpáčem. Z každého vytěženého bloku vypadne jeden smaragd (1-4, když je krumpáč vylepšený na Štěstí III) a nepotřebuje tavit (jako uhlí, diamand, rudit a lapis lazuli). Vytěžením získáte 5-7 experience, pokud těžíte železným nebo diamantovým krumpáčem s jemným dotykem. Většinou se vyskytuje jako jeden blok, narozdíl od ostatních rud. Vypadá také jako malé čtverečky, které jsou zasazené do kamene, narozdíl od ostatních rud.

Výskyt[editovat | editovat zdroj]

Smaragd se vyskytuje jedině v Extreme Hills a Extreme Hills Edge. Mohou se ale nacházet i v jiných biomech, které nejsou moc vzdálené od místa spawnování. Smaragd se spawnuje 3-8krát na každý chunk, mezi úrovní 4 a 32, takže se může vyskytovat i u zlata. Ve světě je asi 0,2 smaragdu na jeden chunk. Vyskytuje se pokud je okolo kámen a v jednotlivých blocích, ne v žilách. Tak tomu je třeba u železa. V biomu, kde se spawnuje je častější než diamant.

Jako tavící ingredience[editovat | editovat zdroj]

Ingredience Vstup » Výstup
Smaragd

Poznámka: Smaragdová ložiska lze těžit pouze s okouzlením Něžný dotek.

Indev
?Po dobu Indev se diamant jmenoval smaragd.
r
1.3.112w21a21. Května 2012 (týden před vydáním 12w21a) Jeb zveřejnil fotku s jeho testem obchodovacího systému.[1] Do té doby, co byl přidán smaragd, se používal rubín.[2] Při zveřejnění verze 12w21a se blok změnil na smaragd, ale Jeb ho zapomněl zahrnout do galerie.[3] Vzhledem k tomu, že snímek byl zveřejněn dříve než předmět, většina lidí ho nazývala diamant.
12w21bVzhled změněn z Removed Ruby Ore.png na Emerald Ore.png. Předchozí podoba smaragdu se ještě vyskytovala ve složce .minecraft. Byly opraveny špatné překlady. Analýza na 500x500 bloků v Extreme Hills s módem MCEdit dopadla takto: U grafu je patrné, že výskyt rud (mimo lapisu lazuli) je většinou rovnoměrný a u úrovně 0 strmě klesá. I když celkový počet smaragdů je 3386 a diamantů pouze 2997, jsou rozprostřeny na dvojnásobném území. To znamená, že na určité úrovni bychom našli dvakrát více diamantů než smaragdů.
12w22aSmaragdová ložiska se od této chvíle nespawnují přírodně.[4] A to proto, že Jeb obdržel mnoho stížností na vzácnost smaragdů, ale chtěl, aby to byl ,,krásný" nález. Stále se ovšem vyskytuje v inventáři v kreativu.[5] Samozřejmě, že je Jeb přidal zpět, aby se spawnovali přirozeně po velkých komunitních odpovědích.[6] Jeb se později rozhodl smaragdy nechat volně spawnovat, aby to bylo ,,krásné překvapení". Smaragdy se teď spawnují po jednom, protože je dost lehké získat smaragdy přes obchod.

Otázky[editovat | editovat zdroj]

Issues relating to “Smaragdové ložisko” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Podrobnosti[editovat | editovat zdroj]

  • Rubín a ložisko rubínu lze nalézt ve složce lang, což znamená, že drahokam a ložisko byly originály. To je i proto, že Jeb spletl smaragd s rubínem.
  • Smaragd a křemen jsou jediné rudy, které se vyskytují pouze v jednom biomu.
  • Těžba smaragdu (stejně jako ostatních rud) přidává XP, které jsou potřeba v očarování. Jeden stack smaragdů přidá asi osmnáct levelů.

Viz také[editovat | editovat zdroj]

Odkazy[editovat | editovat zdroj]