Sníh (vrstva)

Z Minecraft Wiki
Sníh (vrstva)
Sníh (vrstva).png
Trávník pokrytý sněhem.png
Sníh (vrstva)
Průhlednost

Ano

Svítivost

Ne

Odolnost proti výbuchu

?

Tool

Obnovitelné

Ano

Seskupitelné

Ano (64)

Flammable

No

Drops

  • Snowball
    (2–9) (jedna za jednu vrstvu, plus jedna navíc)
Data value

dec: 78 hex: 4E bin: 1001110

Name

sněhová_vrstva

Sníh (Povrchový sníh v Pocket edici) je krycí blok, který se většinou objeví při sněžení.

Zisk[editovat | editovat zdroj]

Zničením sněhu lopatou poskytne dvě sněhové koule plus ještě jednu přídavnou sněhovou kouli za každou vrstvu sněhu (tzn. tři vrstvy se rovnají čtyřem sněhovým koulím). Pokud je sníh zničen něčím jiným, než lopatou, nic z něj nevypadne.

Block
Snow (layer)
Hardness 0.1
Tool
Breaking time[note 1]
Hand 0.5
Wooden 0.1
Stone 0.05
Iron 0.05
Diamond 0.05
Golden 0.05
  1. Times are for unenchanted tools in seconds.

Sníh roztaje, pokud je poblíž světla úrovně 12 a výše. Pouze v Pocket edici roztává na slunci.

Přirozený výskyt[editovat | editovat zdroj]

Sníh se přirozeně vyskytuje v biomech ledových plání a ledové taigy, a také v biomu extrémních kopců nad výšku 95 metrů.

Sněžení[editovat | editovat zdroj]

Vyskytuje se v sněžných biomech a ledových biomech na různých úrovních namísto deště. Zatímco sněží, sníh se objevuje na náhodných neprůhledných blocích se světlem úrovně 10 a níže, s výjimkou baleného ledu. V Pocket edici se přirozeně hromadí sněhové vrstvy během sněžení a uvnitř rostlin.

Sněžní ochránci[editovat | editovat zdroj]

Podívejte se také na: Snow farming

Sněžní ochránci tvoří sněhovou cestu ve sněhových, ledových a některých středních biomech, nebo také ve vlhkách biomech v Pocket edici.

Výroba[editovat | editovat zdroj]

Ingredients Crafting recipe
Blok sněhu

Využití[editovat | editovat zdroj]

Pokud je sníh na travnatém bloku nebo na podhoubí, tak se tráva změní v bílou. Sníh nezničí zorané ani zavlažované oblasti, a ani nebude chránit tato zoraná pole proti pošlapání. Gravitací ovlivěné bloky jako jsou písek a štěrk nespadnou na blok pod sebou, pokud je na něm sníh, ale rozbijí se, pokud spadnou na sníh.

Pocket edice[editovat | editovat zdroj]

V Pocket edici může být sníh položen do květin, hub a vysoké trávy, přičemž se normálně hromadí a lze ho získat. Sníh je ovlivněn gravitací a spadne, pokud nebude podpěru.

Číselné hodnoty[editovat | editovat zdroj]

Sníh má ID minecraft:snow_layer a je dále definován svým svým datem blokem. Sníh má také stav bloku, který je očekávaný jako náhrada za funkci dat bloků v budoucí verzi.

Data bloku[editovat | editovat zdroj]

Podívejte se také na: Data values

Sníh (vrstva)/DV

Stav bloku[editovat | editovat zdroj]

Podívejte se také na: Block states

Sníh (vrstva)/BS

Sníh (vrstva)/video

Java Edice (Alpha)
1.0.4Sněžení bylo do map přidáno pouze v zimním režimu. Při vytvoření nového uložení měla mapa šanci 1 ku 4, že bude celosvětově sněžit. Při padání sněhu na nekrytou zemi se na ní vytvořily tenké vrstvy sněhu.
1.0.5Hráč mohl lehce získat sníh položením bloku vody. Když to udělal, hráč obdržel velké množství sněhových koulí s minimálním úsilím. To bylo opraveno ve verzi Alpha 1.0.5_01.
1.2.0Vzhledem k chybějící vlastnosti v Halloweenském updatu se sníh negeneroval.
Java Edice (Beta)
1.5Generování sněhu se vrátilo jako část nového počasí. [1]
Sníh se nyní může objevovat v arktických biomech.
1.8Sněžné biomy byly dočasně odstraněny, protože se je Notch snažil vylepšit.
release
1.0.0Sněhové biomy byly znovu přidány.
1.1Sníh se objevuje jak v arktických, tak v tundra biomech.
1.3.112w21aSníh bylo možné vytvořit v inventáři kreativu.
1.513w05aSníh může být vytvořen a je získatelný v režimu Přežití. Je možné skládat sníh do vrstev vyšších než jedna vrstva.
1.814w28bPočet sněhových koulí, které ze sněhu vypadly, byl zvýšen z 1-8 na 2-9. To záleží na tloušťce.
Pocket Edition Alpha
0.3.0Přidán sníh do generování světů.
0.8.0Přidán sníh do inventáře kreativního režimu.
0.12.1build 1Sníh lze nyní stavět do několikanásobných vrstev.
Sníh je nyní ovlivněn gravitací. Lze jej vložit do květin, hub a vysoké trávy.
Sníh je možný získat použitím lopaty. Dříve byl sníh těžen jako kterýkoliv hlínový blok.
Konzolová Edice
TU1CU11.0Přidán sníh.

Chyby[editovat | editovat zdroj]

Problémy týkající se “Snow” or “Snow layer“ jsou spravovány na issue tracker. Problémy hlaste tam.

  • Snín může být navrstven do plného bloku vedle kaktusu, aniž by byl kaktus zničen.
  • Položením pochodní na sníh je sníh nahrazen pochodní.
  • Sníh na bloku písku duší zapříčíní chování tohoto bloku jako bloku normálního.
  • Sněhové vrstvy od 2 do 7 vrstev zabraňují výskytu nepřátelských mobů.
  • Jelikož sněhové vrstvy se řídí v Pocket edici gravitací, tak při položení nepodpěrného bloku pochodeň) na podpěrný blok se při zničení podpěrného bloku vrstva sněhu zřítí, stejně jako jiné gravitací ovládané bloky, například písek.
    • Pocket edice má částice, které padají pod jedním podpěrným blokem a varují tak hráče od bloků, jež na ně mohou spadnout. Při přirozeně se vyskytnutých stromech se zasněženým listím, listí vypadá jako kousky sněhu padající ze sněhové vrstvy.

Odkazy[editovat | editovat zdroj]