Uhlí

Z Minecraft Wiki
Uhlí
Coal.png
Uhlí
Typ

Surový materiál

Trvanlivost

N/A

Obnovitelný

Ne

Stohovatelné

Ano (po 64)

První Appearance

Indev 0.31 (29. leden, 2010)

Hodnota dat

dec: 263 hex: 107 bin: 100000111

Uhlí je předmět, který se získává přímo vytěžením uhelného ložiska. Je to třetí nejefektivnější palivo do pece po kbelíku lávy a žhavých tyčinkách, jedno uhlí dokáže upéct osm rud. Společně s dřevěným uhlím je to jediné palivo, které přijímá poháněný vozík (jedno uhlí=zhruba 4 minuty jízdy).

Uhlí je také potřeba k výrobě loučí, které jsou důležité pro činnost v podzemí - ačkoliv jsou i jiné trvalé zdroje světla, žádné z nich nejsou dlouhodobě tolik efektivní (plný stack uhlí umožní společně s osmi dřevy vyrobit 256 loučí, navíc budete na další uhlí narážet přímo v podzemí). Nejlepší alternativa k loučím je pravděpodobně Netherit, který po zapálení křesadlem hoří věčně.

Uhelné ložisko lze najít v každé výšce, kde je i kámen. Je to nejhojnější materiál naleznutelný v podzemí, vyskytuje se v žílách po 5 a víc (někdy až 70). Ve verzi Minecraftu 1.3.1 a později má uhelné ložisko 2/3 šanci na zisk zkušeností po vytěžení.

Výrobna[editovat | editovat zdroj]

Ingredients Input » Output

Tavení[editovat | editovat zdroj]

Ingredients Input » Output
Ložisko uhlí
Palivo

Uhlí

Coal/video

Dřevěné uhlí[editovat | editovat zdroj]

Dřevěné uhlí
Dřevěné uhlí.png
Dřevěné uhlí
Typ

Surový materiál

Trvanlivost

N/A

Obnovitelný

Ano

Stohovatelné

Ano (po 64)

První Appearance

Beta 1.2

Hodnota dat

dec: 263 hex: 107 bin: 100000111

Dřevěné uhlí je obnovitelná alternativa k uhlí. Roztavení dřeva v peci vytvoří dřevěné uhlí, které se chová úplně stejně jako uhlí. Je užitečné zejména v prvních fázích hry, například na první noc. Umožní výrobu světelného zdroje hráčům, kteří ještě nemají uhlí, ale mají dřevo. Nedá se stackovat s obyčejným uhlím, ačkoliv vypadá stejně a používá i stejnou texturu.

Když hráč hraje hru o přežití na dokonalé rovině, kde nejsou rudy, může dřevo z vesnic roztavit na uhlí. To umožní výrobu loučí, kterých je jinak minumum.

Tavení[editovat | editovat zdroj]

Ingredients Input » Output
Kmen
Palivo

Dřevěné uhlí

Efektivita[editovat | editovat zdroj]

Je efektivnější (ale časově náročnější) nepoužívat jako palivo dřevo, ale udělat z něj nejdřív dřevěné uhlí. Dřevěný blok taví 6 předmětů, když se rozdělí na prkýnka: Jeden blok dá 4 prkýnka a každá prkýnka roztaví 1,5 předmětu. Když je roztaven na uhlí, roztaví předmětů osm, jako uhlí. Půlblok z prkýnek je však stejně efektivní jako prkýnka, takže je ještě výhodnější udělat z bloku dřeva 8 půlbloků a roztavit tak 12 předmětů.

Je efektivnější vzít 7 bloků dřeva, z jednoho udělat 4 prkýnka a na nich roztavit zbývajících 6 na uhlí. Těchto 6 dřevěných uhlí roztaví 48 předmětů. Sedm bloků dřeva by jinak roztavilo jen 42 předmětů, tudíž je tavení na uhlí o 14% výhodnější.

Navíc, když máte jeden kus uhlí (nebo dřevěného uhlí), můžete roztavit 8 bloků dřeva na 8 bloků uhlí, nahradit původní uhlí a získat tak 7, tudíž z těchto 8 bloků dřeva máme palivo pro 56 předmětů, ačkoliv to zabere trochu víc času.

Další způsoby, jak vytvořit dřevěné uhlí bez obyčejného:

  • Z jednoho dřevěného bloku udělejte 4 prkýnka, ze dvou z nich 4 tyčinky. Použijte 2 z nich jako palivo pro bloky dřeva a roztavte je na dřevěné uhlí. Není to však tolik efektivní, protože jedna tyčinka roztaví 0,5 předmětu a prkýnka (2 prkýnka -> 4 tyčinky) 1,5.
  • Při sklízení listí získáte pravděpodobně více sazenic, než potřebujete. Dvě sazenice roztaví jeden předmět, takže je možné s nimi získat ze dřeva dřevěné uhlí.

Charcoal/video

Data values[editovat | editovat zdroj]

Icon Value Description

0 Uhlí

1 Dřevěné uhlí

Starší textura v Indevu 0.31.
Java Edice (Indev)
0.31 (January 29, 2010)Přidáno uhlí.
Java Edice (Beta)
1.2Přidáno dřevěné uhlí.

Drobnosti[editovat | editovat zdroj]

  • Uhlí a dřevěné uhlí mají jiné datové hodnoty, tudíž se spolu nedají stackovat, i když se chovají a vypadají úplně stejně.
  • Dřevěné uhlí může být použito pro louče a pro tavení v prvním dnu Minecraftu.
  • Dřevěné uhlí bylo původně doporučeno na Twitteru uživatelem jako nápad do hry. [1][2]

Odkazy[editovat | editovat zdroj]