Zlatý ingot

Z Minecraft Wiki
Zlatý ingot
Gold Ingot.png

Typ

Surový materiál

Trvanlivost

N/A

Obnovitelný

Ano

Stohovatelné

Ano (64)

Hodnota dat

dec: 266 hex: 10A bin: 100001010

Ingot zlata je kov získaný tavením of zlaté rudy. V první řadě se z něj vyrábí hodinky, pohonné koleje, ale je také ozdobný. Lze z něj vyrobit také různé nástroje a brnění. Zlatý ingot se navíc dá craftovat, je také skryt v truhlách v pevnostech nebo vězeních.

Nástroje ze zlata kopou mnohem rychleji než ty diamantové; ale kvůli nízké trvanlivosti zlata je jejich použití nepříliš praktické, spíše funguje jako trofej než kvůli své užitné hodnotě. Zlaté náčiní těží pouze kámen, dlaždice, uhlí a desky; kopají ale nejrychleji ze všech druhů náčiní a tudíž jsou užitečné, spěchá-li hráč a má-li hodně zlata. Zlaté vybavení je také nejvíce očarovatelné ve srovnání s jinými materiály.

Získaný z: tavením zlaté rudy, craftovatelné ze zlatého bloku nebo ze zlatých nuget, občas upuštěné zombie prasáky.

Tvoří: meč, brnění, předměty, zlaté bloky, hodinky, zlaté nugety, pohonné koleje.

Zlatá souprava brnění se považuje za nízkořadou. Nedoporučuje se její používání, kvůli své vzácnosti a spíš nízké výdrži. Navzdory tomu má zlato nové využití s příchodem pohonných kolejí ve verzi Beta 1.5 a jeho hodnota stoupla i ve verzi Beta 1.6, kdy začaly být pohonné koleje používané jako zdroj energie pro důlní vozíky poté, co efektivita poháněných důlních vozíků byla snížena.

Kraftování[editovat | editovat zdroj]

Přísady Vstup » Výstup
Blok zlata
Zlaté nugety

Tavení[editovat | editovat zdroj]

Přísady Vstup » Výstup
Zlatá ruda

Coal (Item)

Jako přísada při kraftování[editovat | editovat zdroj]

Přísady Vstup » Výstup
Ingoty zlata + Ruditový prach

Ingoty zlata + Tyčky + Ruditový prach
Zlaté ingoty

Ingoty zlata + Tyčky

Ingot zlata

c
0.26Aktualizována textura zlata.
Beta
1.2Zlaté předměty mohou zničit blok jako kámen a dřevo mnohem rychleji než jejich diamantové protějšky, jinak měly stejnou trvanlivost a omezení jako před verzí 1.2