We are currently performing an upgrade to our software. This upgrade will bring MediaWiki from version 1.31 to 1.33. While the upgrade is being performed on your wiki it will be in read-only mode. For more information check here.

Zombie

Z Minecraft Wiki
Zombie
Zombie.pngZombie Villager.png
Baby Zombie.pngBaby Zombie Villager.png
Generace

Kdekoliv (kromě transparentních bloků(half bloky, sklo, TNT atd)) kde je volné místo 1 x 2 bloky a úroveň světla 7 a méně.

Zkušenosti

Dospělý: 5
Baby: 12

Internal ID

54

Entity ID

Zombie

Zombie je obyčejný nepřátelský mob, který se vzhledově podobá hráči. Stejně jako kostlivci se zombie vznítí na slunečním světle.

Vzhled[editovat | editovat zdroj]

Zombie sdílí s hráčem vzhled kromě černých očí, zelené kůže a napřažených rukou.

Smrt[editovat | editovat zdroj]

Po smrti zůstanou ze zombií 0-2 kusy shnilého masa.

Zombie po sobě vzácně zanechá i iron ingoty, mrkve, brambory, a také jakékoliv brnění, které na sobě má přirozeně. Cokoliv zombie vezme do ruky, má 100% šanci vypadnout po její smrti (ve stejném stavu jako při sebrání), narozdíl od itemů, které má od svého zrodu - 8,5 % (9.5% s Kořist I, 10.5% s Kořist II a 11.5% s Kořist III) s náhodným poškozením.

Ze zombie vypadne její hlava, pokud ji zabije exploze nabitého creepera.

Ze zombie vypadne:

  • 5 exp vždy
  • 1-3 exp, pokud má zombie zbroj
  • 7 exp, pokud se jedná o baby zombie.

Vyjímkou je console edition kde za zabití baby zombie nezískáte žádnou zkušenost.

V Kapesní vydání ze zombie nikdy nevypadne železný ingot.

Chování[editovat | editovat zdroj]

Zombie vylézající z jeskyně.
Zombie mohou občas útočit skrz zavřené dveře.
Zombie se snaží zničit dveře, i když existuje alternativní cesta.
Soubor:2012-10-04 20.04.18.png
Zombie ve zlaté zbroji a zkaženým masem v ruce.
Mávání rukama.

Zombie sténá když bezcílně bloudí a vrčí, když je zraněna nebo útočí. Zombie se spawnují ve skupinách po 2-6 a pronásledují hráče na první pohled až na vzdálenost 40 bloků. Až do snapshotu 12w03a se nepokoušely vyhýbat překážkám, včetně strmých útesů a jednoduše se snažily přeskočit vše, co jim stálo v cestě. Jejich inteligence byla vylepšena po snapshotu 12w03a, pomáhá jim lépe se orientovat a vyhýbat překážkám. Na rozdíl od kostlivců se zombie nepokouší vyhýbat útokům a stále pronásleduje hráče i když přejde do protiútoku.

Za svítání, když je Slunce 15 nebo více stupňů nad zemí, se zombie, pokud je vystavena přímému slunci, vznítí - a při útoku na hráče je šance, že ho zapálí. Nicméně pokud se dotýká vody, nevzplane, ale v okamžiku, kdy se jí přestane dotýkat, je opět vystavena účinkům přímého slunečního záření. Dostatečný stín ochrání zombie před sluncem stejně, jako kdyby pršelo, ale zombie se z úkrytu vydají, pokud vidí hráče nebo vesničana. Pokud mají helmu, nehoří, ale jejich helma se ničí. Od snapshotu 12w03a se zombie a kostlivci pokouší najít úkryt před sluncem pod stromy, v jeskyních nebo skočí do vody, aby se zachránili před uhořením.

Od snapshotu 12w06a se zombie pokouší rozbít dveře neustálým bušením. Někdy zombie zaútočí i přes dveře.Na těžkou nebo hardcore obtížnost mohou zombie rozbít dřevěné dveře. Železné dveře jsou vždy před útoky zombie v bezpečí. Zombie útočí na vesničany, pokud jsou v rozsahu 16 bloků kolem zombie, od pohledu a ignorují nebezpečí přímého slunečního světla.

Zombie, jako všichni nemrtví mobové, jsou ničeni lektvarem Léčení a lektvar Zranění je naopak léčí. Lektvary Jedu a Regenerace na ně nemá žádný účinek.

Zombii trvá 25 vteřin, než se utopí, z čehož jim prvních 16 sekund dochází vzduch a zbytek umírá. Pod vodu se ale zombie nedostane moc často - je totiž nadnášena a nepotopí se, ani když je hráč pod vodou, čili donutit zombii k utopení může být tvrdý oříšek (viz pasti.)

Posily[editovat | editovat zdroj]

V těžké obtížnosti mohou zombie vyvolávat další zombie na pomoc pokud jsou zraněny. Každá zombie má statistiku pravděpodobnosti přivolání posil 0–10% a "vůdcovské zombie" (0-5% šance záležící na obtížnosti) mají k této statistice 50–75% bonus. Pokud je zombie zraněna a pravděpodobnost uspěje, bude provedeno až padesát pokusů o náhodné určení lokace, kde se nová zombie objeví, a každá z těchto lokací musí splňovat tato kritéria:

  • nad pevným blokem
  • 9 a nižší úroveň světla
  • žádní hráči v dosahu pěti bloků
  • žádná entita či blok na místě vyvolání

Jakmile je tato vybrána, objeví se na ní vyvolaná zombie; původní i nově vyvolaná zombie budou mít pravděpodobnost dalšího vyvolání sníženou o pět procent (aby se zamezilo nekonečnu zombií).

Při jakékoli úrovni obtížnosti, zraněná zombie zavolá její druhy v 67×67×21 do 111×111×21 oblasti s centrem u zraněné zombie, podobně jako u zombie pigmenů.

Tyto nemilé efekty, mohou být odstraněny co nejrychlejším zabitím zombie anebo použitím přirozeného zranění (kaktusy, láva...).

Achievementy[editovat | editovat zdroj]

Template:Load achievements: Unknown achievement. Achievement title not found on page Achievements

Jiné herní edice[editovat | editovat zdroj]

V Console Edition je většina herních mechanik totožných s Pc verzí, až na to, že všechny zombie ničí dveře. V Pocket edition není implementovaná mechanika zombie brnění a sbírání itemů, ani mechanika ničení dveří.

NBT data

[edit]

Externí odkazy[editovat | editovat zdroj]

Zombie zvuky